Teodycea
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.



 
IndeksLatest imagesSzukajRejestracjaZaloguj

 

 Podanie Umrzyka (nacje)

Go down 
AutorWiadomość
Umrzyk

Umrzyk


Liczba postów : 5
Join date : 22/01/2017

Podanie Umrzyka (nacje) Empty
PisanieTemat: Podanie Umrzyka (nacje)   Podanie Umrzyka (nacje) I_icon_minitimeNie Sty 22, 2017 8:59 pm



I. NAJJAŚNIEJSZA REPUBLIKA VANITATII

II. RASY

W większości Vanitatię zamieszkują ludzie, Vanici - cechują się jasnymi włosami (od śnieżnobiałych przez złote aż po ciemny blond) i jasnymi oczami. Do Najjaśniejszej ściągają jednak kupcy z całego świata w celu zrobienia kariery i wzbogacenia się, tak więc dużą częścią społeczeństwa są rasy całego świata - można uznać, że Vanitatia jest kosmopolitycznym centrum kontynentu.

III. KULTURA

Mieszkańcy republiki to lud lubujący się w luksusie, zabawie i dobijaniu targów z resztą świata - ten kraj bogactwo zawdzięcza przede wszystkim strategicznemu położeniu stolicy, która jest kolebką sztuki, kultury i przede wszystkim handlu, który przyczynił się do takiego a nie innego statusu społecznego większości obywateli.

Wartym do zaznaczenia faktem jest to, że - w przeciwieństwie do wielu państw na kontynencie - Vanitatia jest matriarchatem.

IV. SPOŁECZEŃSTWO I USTRÓJ

Vanitatia jest republiką handlową - głowy kilku najbogatszych rodzin matrycjuszowskich zbierają się co pięć lat, by obrać nową Pierwszą Syrenę, która to staje się reprezentantem kraju na zewnątrz i ostatecznym wykonawcą woli tzw. Rady Syren - czyli organu składającego się z wcześniej wspomnianych matron-patrycjuszek. Obecną Pierwszą Syreną jest Velia Uthirius, kobieta średniego wieku, która pełni ten urząd już drugą kadencję.

Matrycjuszem może zostać kobieta, która dopiero co przybyła do Republiki.. pod warunkiem że dysponuje odpowiednim majątkiem. Obywatelstwo, którego wymaga się do prowadzenia działalności gospodarczej i jako-takiego życia na terenie Vanitatii, jest nabywane drogą specjalnego nadania przez Pierwszą Syrenę lub też pieniężnie.
W Republice nie doświadcza się żadnych nastrojów ksenofobicznych czy nacjonalistycznych; każdy jest mile widziany, dopóki niesie ze sobą wór pełen złota, który zamierza opróżnić.

V. SPECJALIZACJA

Rodowici Vanici są mistrzami w dziedzinach handlu i rzemiosła, które to jest nieodłączną częścią gospodarki Najjaśniejszej; to stąd pochodzi większość luksusowych mebli czy porcelanowych naczyń. Nie ma lepszego rzemieślnika nad Vanitę.

VI. HISTORIA

Pierwsze plemiona Vanitów przybyły na obecne terytoria miasta stołecznego kilkaset lat temu; przez naturalną smykałkę do interesów i ogromnie korzystne położenie pierwszego grodu, którym jest obecna stolica (Magna Vanitatia), lud ten szybko się wzbogacił. Naturalny spryt w połączeniu z bogactwem sprawił, że obecnie Republika znajduje się na dość wysokim poziomie technologicznym i jest ojczyzną największych artystów na świecie.



I. PLEMIONA ŻMEJODARU

II. RASY

W Żmejodarze rasą dominującą są ludzie, Żmejodarczycy - wysocy, umięśnieni i jasnowłosi, a także długobrodzi. Poza nimi w szeregach plemion występują w mniejszości Szmocy, którzy to są - najprościej mówiąc - jaszczurami na dwóch nogach. Przeciętny Szmok żyje średnio czterdzieści lat, jednak jest silniejszy i zwinniejszy od zwykłego człowieka; jaszczuropodobni rodzą się w ludzkich rodzinach i są uznawani za błogosławieństwo, jednak przypłacają to całkowitą sterylnością.

III. KULTURA

Prymitywne rytuały, mazanie się barwami wojennymi i pojedynki o przywództwo w danym plemieniu - to dzień powszedni dla brodatego Żmejodarczyka. W tej prymitywnej strukturze uznaje się siłę oraz zwycięstwo w walnych starciach, a także mądrość wynikającą z wieku i doświadczenia. Przed każdym pojedynkiem barbarzyńcy mają rysowane na całym ciele łuski, symbolizujące podobieństwo do silniejszych pobratymców - Szmoków. Taki proces często trwa dłużej niż sama walka, jednak im dokładniej wykonane malunki, tym większy prestiż wojownika.

IV. SPOŁECZEŃSTWO I USTRÓJ

Obecnie w Żmejodarze brakuje jakiegokolwiek silnego lidera, który mógłby zjednoczyć rozbite plemiona w coś na kształt pierwszej prawdziwej państwowości; w przypadku sporów między szczepami wodzowie wystawiają swoich czempionów, by rozstrzygnąć konflikt (często też sami stają w szrankach) lub po prostu wypowiadają sobie bratobójcze wojny. Na wypadek zagrożenia zewnętrznego plemiona jednak jednoczą się w obronie swojej ojczyzny, a wodzowie tychże tworzą Sobor, tj. radę, w której kolegialnie podejmują decyzje co do działania. Czasami jednak zamiast powoływania Soboru, dwaj najsilniejsi i najsprytniejsi kandydaci na przywódców zjednoczonego frontu na czas wojny toczą ze sobą pojedynek - zwycięzca zostaje tymczasowym zwierzchnikiem wodzów wszystkich plemion.
Jeśli chodzi o strukturę społeczną to właściwie wszyscy są równi sobie - stanowisko wodza danego plemienia jest oczywiście wyjątkiem. Ponadto, wyjątkiem są też niewolnicy, których bierze się z jeńców wojennych; tychże wykorzystuje się do prostych lub cięższych prac fizycznych.

V. SPECJALIZACJA

Członkowie plemion Żmejodaru to przede wszystkim wspaniali wojownicy. Przeciętny Żmejodarczyk jest też wytrawnym łowcą lub umie świetnie uprawiać ziemię, za sprawą wiedzy przekazywanej z pokolenia na pokolenie. Dzięki żyznym terytoriom, które są ojczyzną plemion, region ten nie może narzekać na głód.

VI. HISTORIA

Żmejodarczycy mają za sobą historię podporządkowania innym plemionom, które chętnie patrzyły na żyzne pagórki i obfitujące w zwierzynę puszcze; stan całkowitego posłuszeństwa wobec innych dzikusów został przerwany, gdy legendarny Dmitar (zwany przez mieszkańców natywnych Wyzwalitielem) zjednoczył rozproszone i osłabione plemiona, wyrywając niepodległość dla swojego narodu razem z kręgosłupem wodza agresorów. Po jego zagadkowej śmierci Żmejodar ponownie się rozpadł na zwaśnione klany - krew Dmitara buzuje jednak w niejednym Żmejodarczyku i na pewno z czasem się obudzi...
Powrót do góry Go down
 
Podanie Umrzyka (nacje)
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Podanie Umrzyka (bóstwo)
» Podanie - AdDur
» Podanie Zemana
» Podanie - Servarius
» Podanie Vannowe

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Teodycea :: Boska kuźnia :: Rekrutacja-
Skocz do: